Szellemjárművek

Kísértet járás földön, vízen, levegőben. Bármily hihetetlen, nem csupán élőlényeknek (embereknek és állatoknak) lehetnek haláluk után kísérletük, hanem tárgyaknak, például járműveknek is. Ezen kategória legismertebbjei a szellemhajók, de szinte minden közlekedési eszköznek lehet kísértete. Érkeztek már beszámolók autókról, repülőgépekről, sőt buszokról is.  
Az 1930-as években Lon­don egy emeletes busz kí­sértetének történetétől volt hangos. A busz az Észak-Kensington-i St. Mark's Road-on köz­lekedő 7-es járathoz tartozott. Senki sem tudta, honnan érke­zett, és minden alkalommal köd­dé vált az elképedt szemtanúk előtt. William Wyier 1930. március 6-án, este 11 óra 30-kor találko­zott a rejtélyes busszal: "Éppen hazafelé tartottam. Már régóta vártam a 7-es buszra, de híre-hamva sem volt, és csak nem akart jönni... Meguntam a várako­zást, és úgy döntöttem, mivel a házam csak három megállónyira van, gyalog teszem meg ezt a tá­volságot. Egy kis friss levegő amúgy sem árthat... épp félúton jártam, mikor elszáguldott mellet­tem a 7-es busz, és abban a pilla­natban, ahogy elhaladt mellettem, köddé vált! Eltűnt a semmiben, a tülkölése és a motorjának a hang­ja sem hallatszott, mintha csak le­vették volna a lemezt a lejátszóról." Ez egy meglehetősen szolid ta­lálkozásnak volt mondható, de nem járt mindenki ilyen szeren­csével, aki látta a kísértet-járatot. Dick Hawkshaw-nak majdnem az életébe került a „nagy találkozás": április 15-én történt. Fényes nap­pal volt, és a buszra vártam. Ha­marosan fel is tűnt, iszonyatosan gyorsan közeledett. Azt hittem, a kedvemért siet ennyire, nyugod­tan várakoztam, hamarosan azonban észrevettem, hogy egye­nesen felém tart! Alig hittem a sze­memnek, de volt annyi lélekjelen­létem, hogy az utolsó előtti pilla­natban sikerült félreugranom. Na­gyon bevertem a fejemet, heteken keresztül ápoltak utána a kórház­ban. A legfurcsább azonban az volt, hogy a szemtanúk szerint a busz azon nyomban köddé vált,ahogy elugrottam előle. Erre azóta sem talált senki semmiféle racio­nális magyarázatot. Sem utaso­kat, sem a sofőrt nem lehetett látni rajta egyébként, és ez csak még bizarrabba teszi a dolgot.. Az egyre csak szaporodó be­számolók felkeltették a neves kísértetvadász. Jeremy Mellors kí­váncsiságát. Igyekezett alaposan utánajárni minden a busszal kap­csolatos mesének és tényszerű­nek tűnő vallomásnak, ám sokáig semmi eredményt nem sikerült el­érnie. Aztán az egyik szemtanú megjegyezte a busz rendszámát, és ez alapján végre fény derült a z eset hátterére. A busz, amelynek „szelleme" oly sokszor tűnt fel Kensington-ban. 3 évvel a kísértetjárás kezdete előtt rejtélyes, máig tisztá­zatlan körülmények között kigyul­ladt, miután egy oszlopnak ütkö­zött. A rajta tartózkodó három utas a lángok között lelte halálát, csak­úgy, mint a később vétkesnek kiki­áltott sofőr, Henry Williams. A férfi sokak szerint előszeretettel láto­gatta a kocsmákat, ha épp nem dolgozott, és imádta a sebességet is, ezért gyakran megesett, hogy éjszaka kedvére száguldozott a busszal, ha épp senki nem állt a megállókban. Állítólag az ő gon­datlansága vezettet végül a tragé­diához. Ezt a verziót látszik megerősíte­ni az a vallomás is, amelyet a sofőr egyik egykori kollégája, Michael Hort tett, aki szintén látta szellemjáratot. Ő megesküdött rá, hogy a volán mögött Williams-et látta, ré­szeg vigyorral az arcán. A busz egyébként őt is majdnem elsodor­ta. Ahogy a kerületi lapok nyilvá­nosságra hozták Mellors nyomo­zásának eredményeit, a kísértetbusz váratlanul felfüggesztette ál­datlan tevékenységét, és soha többé nem jelent meg.

KÍSÉRTETHAJÓK
Kísérlethajókról hallani talán a legtöbbet, ám azt kevesen tudják, hogy ezzel a jelzővel többnyire azokat a vízi járműveket illetik, amelyek legénység nélkül, akár hosszú éveken át sodródnak a végtelen óceánon, és megkerülé­sük után legendák szövődnek ar­ról, vajon mi is vezethetett ahhoz, hogy mindenki nyomtalanul eltűn­jön a fedélzetükről? Tehát ezek­ben az esetekben nem valódi, szellemalakban megjelenő kísértethajókról van szó, pedig ilyenek feltűnéséről is akadnak beszámo­lók. Dr. Cotton Mather 1702-ben írta meg korszakalkotó művét, a Wonders Of The Invisible World-ot (A láthatatlan világ csodái). Ebben részletesen tárgyalja egy szellem­hajó, a Seaweed esetét, amely Amerikából indult útnak Angliába, ám soha sem érkezett meg. Néhány hónappal az eltűnése után néhány matróz, akik a Seaweed amerikai kikötőjének pázsitján heverészlek, meglátták a hajó körvo­nalait, ahogy egy, a víz tükréhez közel szálló, felhőszerű alakban halad. Rögtön elrohantak a kapitá­nyukért, hogy ő se maradjon le a nem mindennapi látványról, de mire visszaértek, a jelenés már nem volt sehol. Mather vérfagyasztóbb esetek­ről is ír könyvében, Vörös Johnny gúnynéven (amelyet hosszú, rőt sörénye miatt kapott) volt ismert az a brit kalózkapitány, aki életében számos rémtettet követett el. Ha­jója, a Venus sok száz kínhalál és egyéb szörnyűség színhelye volt. 1651-ben a spanyolok elsüllyesz­tették a Venus-t. és a fogságba esett, bár végig szilaj módon küz­dő Vörös Johnny végül a vérpadon fejezte be nemesnek éppen nem mondható föld pályafutását. 1653-ben a Madeira nevű spanyol ke­reskedelmi hajó épp hazafelé tar­tott. amikor hirtelen a közvetlen kö­zelében bukkant elő a semmiből a Venus árnyalakja... A derengés­ből előtűnő kísértethajón minde­nütt véres homloké, leszakadt végtagú, átlőtt mellkasú, vagy egyéb módon megsebzett, mégis sátáni kacajt hallató kalózok szel­lemei álltak, élükön Vörös Johnnyval, aki hóna alatt tartotta levá­gott, vértöl csöpögő fejét) A Madei­ra már épp a spanyol partok közelében járt, egy különösen zátonyos területen. A jelenéstől a kormányos annyira megrémült, hogy tel­jesen elvesztette az önuralmát, valószínűleg ott helyben megbo­londult, és a vízbe vetette magát. A hajó így hamarosan a legénység halálsikolyaitól volt hangos, mivel zátonyra futott, és darabjaira hul­lott szét, a ledőlő árbocok több tu­cat emberrel végeztek. A maroknyi túlélőnek sikerült a partra evickélnie, és az évek során a matróz-kocsmák mélyén ők adták tovább Vörös Johnny szellem bandájának és kísértethajójának megdöbbentő történetét.
  
 FANTOMPILÓTÁK ÉS REPÜLŐGÉPEK 
Az embert mindig is vonzotta a le­vegő, a szárnyalás lehetősége. A repüléstechnika az utóbbi néhány évben rengeteget fejlődött, de a légi balesetek száma mégsem csökkent jelentős mértékben. Re­pülni továbbra sem kockázatmentes dolog, és bizony van rá példa, hogy egyes légi katasztrófák ala­nyai, vagyis bizonyos gépek jóval megsemmisülésük után is feltűn­nek a radarokon, vagy szinte ha­lálra rémítik egy valódi gép pilótá­ját és utasait... Az Easter Airlines egyik gépe 1972. december 29-én zuhant le Florida egy ingoványos vidékén. A legénység két tagjának, Bob Loft pilótának és Don Repo másod pilótának a szellemét több alkalommal is látták megjelenni a légitársaság gépeinek fedélzetén. A kísértetjárásnak aztán egy időre vége sza­kadt, de 2004 májusában ismét „gőzerővel" indult újra. és ezúttal már nem csak a szerencsétlenül járt pilóták kísérleteiről érkeztek beszámolók, hanem magának az egykori gépnek a feltűnéséről is. Ben Stealer kapitány 2004. júni­us 13-án, este 11 óra tájban épp Florida partjai felett manőverezett gépével, amikor olyan élményben lett része utasaival együtt, amelyet halála napjáig nem fog elfelejteni. Már a leszálláshoz készülődött, az időjárás teljesen szokványos volt, felhők sehol, a torony sem adott hírt esetleges zavaró körülmé­nyekről. Hirtelen azonban a légi irányító kétségbeesett hangja törte meg a csendet: azt kiabálta, hogy gyorsan térjenek ki, mert mindjárt összeütköznek egy egyenesen ve­lük szembe tartó géppel!Stealer és másodpilótája meresztgették a szemüket, de nem láttak semmit; végül már azt hitték, hogy szórakoznak velük. Ekkor azonban döbbenetes dolog tör­tént: megpillantották a semmiből elősuhanó gépet, és még éppen Idejében rántották el a kormányt, így szerencsére nem történt bal­eset. Zihálva próbálták összeszed­ni magukat, mikor a gép közvetle­nül mellettük jelent meg! Tisztán látták a két kollégát a másik pilóta­fülkében. Az öklüket rázták feléjük, keményen káromkodtak, de azok csak meredten bámultak vissza rá­juk. A jelenés azonban nem sokkal később szertefoszlott. Az estre az­óta sincs épkézláb magyarázat, és máig rejtély, hogyan érzékelhették a földi radarok valódinak a kísérletrepülőt...
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

UFO baleset Magyarországon-A "Másik objektum"művelet

Ősvilági csillagkapuk- Ahol az istenek a Földre léptek

Magas szőkék, kis szürkék, gyíkemberek – Földönkívüli fajok