Náci repülő csészealjak (Egy kis összeesküvés elmélet)
A németek egyik legendás repülőmérnöke, bizonyos Hugo Junkers (igen, AZ a Junkers) már 1910-ben izgalmas előterjesztésekkel fordult a Birodalmi Szabadalmi Hivatalhoz.
Az egyik a Nurflügel
(„csak szárny”) elnevezésű koncepció volt, s azt jelentette, amit a
neve is mutat: egy olyan repülőgépről szólt, amely teljes egészében
szárnyakból áll. Ezt – pár évtizeddel később – az amerikaiak
meg is valósítják, de bennünket most nem ez érdekel, hanem egy másik
Junkers-ötlet, egy korong alakú repülő szerkezet, amely (a feltaláló
szerint) képes lenne arra, hogy egy óra alatt átrepülje az óceánt.
Mégegyszer mondom: minderről a huszadik század legelején írt és beszélt,
amikor a repülőgépek átlagsebessége a mai gépkocsikéhoz hasonlítható.
És nem mellesleg: Junkers (itt jobbra) köztudottan szocialista
beállítottságú volt, 1917-től kezdve szimpatizált a Szovjetunióval,
nekik is épített repülőgépeket – és háziőrizetben, hazaárulás vádjával a
nyakán halt meg 1935-ben, mert találmányai egy részét nem akarta átadni
a combosodó náci rezsimnek. Ő tudja, miért…
A második
világháború légi hadműveleteiben résztvevő szövetséges pilótáktól számos
olyan (abszolút dokumentált) jelentés származik, amelyek középpontjában
titokzatos (és jobbára megmagyarázhatatlan) fényjelenségek állnak. A
standard észlelés mindig arról szólt,
hogy a szóbanforgó repülőgépet (vadászt, felderítőt, szállítót és
bombázót vegyesen) megközelítették olyan „világító testek”, amelyek
sebessége és irányváltoztató képessége messze meghaladta a kor ismert
légi járműveinek vonatkozó paramétereit. A katonai pilótákat általában
nem alanyi költők vagy túlburjánzó fantáziájú néprajzosok közül
válogatják, megfigyelőképességük is meghaladja egy átlagos
könyvtárosét, s ami pedig a távolság-, a sebesség- és a
gyorsulás-becslésüket illeti, biztosan ott vannak a topon. Nos, ezek a
pilóták szinte egybehangzóan állították, hogy a rejtélyes fények mögött
bizony repülő tárgyak voltak, amelyek néha lebegni látszottak, majd
(miután megiramodtak) sebességük pillanatok alatt elérte és gyakran
meghaladta az 1800-2000 km/órát, vagyis bőven szuperszonikusnak
minősülnek.
Említettük
már, hogy az SS nem kizárólag azokat a marcona, fekete egyenruhás,
halálfej-sapkarózsás, genetikailag és antropológiailag kiválogatott
palikat jelentette, akiknek felbukkanása úgy
öt-hat éven keresztül (abszolút jogosan) a sikítófrászt és a simaizmok
akaratlan összehúzódását hozta Európa nemzeteire, a dánoktól a
görögökig. Az SS-nek voltak ugyanis tudományos műhelyei is, amelyek egy
része a spirituális dolgokkal foglalkozott (lásd még az ugyancsak szóba
hozott Ahnenerbét), másik része viszont inkább a műszaki és
természettudományos területet fedte le. Ezek voltak az úgynevezett Entwicklungsstellék, amit talán „Fejlesztési Állomás”-nak lehetne a legjobban lefordítani.
A négyes számú Fejlesztési Állomás (a hivatalos dokumentumokban: SS E-IV, máshol simán E-IV)
fő feladata az volt, hogy (a harmincas évek közepe óta) azon dolgozzon,
hogy a német hadigépezet számára olyan alternatív energiaforrást
fedezzen fel, melyre támaszkodva függetleníteni tudják magukat az egyre
inkább apadó (és Németország határain kívül található)
szénhidrogén-származékoktól. Természetesen bevonták a munkába azt a Hans Kohler nevű feltalálót is (a Kriegsmarine
obsitos korvettkapitányát), aki 1925-ben egy meghökkentő kísérlettel
lepte meg a német tudományos elitet: tucatnyi egyetemi professzor előtt
bemutatta azt az (elektromágneses
alapokon nyugvó) szerkezetét, amely (többek által igazoltan) több
energiát állított elő, mint amennyit a működtetéséhez felhasználtak.
Magyarul: Kohler áramfejlesztője (már ha elfogadjuk, hogy létezett) nem
más volt, mint egy elsőfajú örökmozgó, s mint ilyen, egy soha ki nem
apadó energiaforrás.
z E-IV
szakemberei mindent figyelembe vettek, amiről akár csak a leghalványabb
mértékben is felmerült, hogy kiválthatja a kőolajat és a gázt.
Próbálkoztak a biodízellel (repce, kukorica), a kőszén
cseppfolyósításával, a különféle gázturbinák hatásfokának javításával,
de végül visszanyúltak Kohler generátorához, amelyet (mintegy a háború
kitörésére időzítve) 1939 őszére sikerült olyan mértékben
tökéletesíteniük, hogy már be merték terjeszteni Himmlerhez, illetve
(rajta keresztül) a Führerhez. A cuccról csak annyit sikerült
kiderítenem (ti talán majd többet), hogy kettős elven működött: részben
elektromágneses, részben gravitációs energiát használt fel, illetve
állított elő.
A
felterjesztést minden nagyfejű elolvasta, majd jött az utasítás: a
legnagyobb titokban a fejlesztést folytatni kell, de már nem a reguláris
fegyveres erők által használt járművekre és más harci eszközökre kell
fókuszálni, hanem egy merőben új járműre, amelyet az új motorral kell
felszerelni. Az új jármű a Hugo Junkers terveiben is felbukkanó, korong
alakú valami volt, amellyel egy északnémet titkos bázison ugyancsak
folytak kísérletek.
Ekkor vonták be titkos tanácsadóként a projektbe Viktor Schaubergert is, az áramlástan szakértőjét, aki az úgynevezett implóziós (vagyis berobbanásos) technológiák egyik úttörője volt.
Ennek a titkos bázisnak Hauneburg volt
a fedőneve, így hivatkoztak rá a bizalmas levelezésekben. Miután a
Junkers-féle korongot „összekapcsolták” az E-IV által kifejlesztett
antigravitációs hajtóművel, az így előállt repülő tárgyat (mert repülni
bizony repült) elnevezték H-Gerät-nek, vagyis H-készüléknek, később Haunebu-nak.
A szerkezetről külön könyvet lehetne írni (ez biztosan meg is történt
már), de itt és most elégedjetek meg néhány száraz adattal: a nagyjából
korong alakú járműnek 25 méter volt az átmérője és 7 méter a legnagyobb
„vastagsága”, amire rájött még egy 8 méteres kupolaszerűség. Speciális
(ugyancsak az egyik Entwicklungsstellében kidolgozott) hőszigetelő
anyagból készített „cserepek” borították, tudniillik a sebessége már az
első verziónál elérte a 3000 km/órát; a harmadik generáció (1945 elején)
állítólag már ennek az ötszörösével is tudott repülni a
sztratoszférában. Feltöltött üzemanyagcellákkal eleinte 8, később 14,
majd 20 órás repülési autonómiával rendelkezett; a második generációs
Haunebu (fedélzetén az immáron 14 fős legénységgel) négy óra alatt
leszállás nélkül körberepül(het)te a bolygót.
A harmadik
generációsból már csak egyetlen egy készült, ez viszont magán hordozta a
germán gigantománia minden jelét: a visszaemlékezések szerint 70
méteres átmérővel rendelkezett, 32 fős legénysége volt, s – ha a szükség
úgy hozza – állítólag két hónapig is a levegőben tudott (volna)
maradni, miközben akár 8-10 ezer km/órás sebességgel cikázik fel s alá
(az űrben ennek a négyszeresével).
Eleinte
még fegyverekkel is felszerelték (holmi 80 és 110 mm-es gépágyúkról
olvastam), de rövid időn belül letettek róla; a H-Gerät sokkal fontosabb
volt annál, semhogy holmi katonai csetepatékba belekeverjék. A
jólértesültek szerint az utolsó Haunebuval menekítették ki a körülzárt
Berlinből azokat, akik erre érdemesek voltak – és még nem bombázta őket
szilánkosra a Vörös Hadsereg.
1947.
júliusának közepén (alig pár nappal a híres roswelli események
nyilvánosságra kerülése után) a németországi amerikai megszálló
hatóságok két levelet is kapnak: egyet egy Traugott Kelterborn nevű fogorvostól, illetve egy másikat egy Heinz Alhuis
nevű mérnöktől. A két levélíró (egymástól teljesen függetlenül) azzal
az ajánlattal fordult Uncle Samhez, hogy szívesen átadják az amerikai
hadseregnek mindazokat az információkat, amelyekre pár évvel korábban a
szupertitkos Flugscheibe (“repülő korong”)
fedőnevű művelet során tettek szert. A jenkik (legalábbis hivatalosan)
nem nagyon gerjedtek rá a dologra, ettől függetlenül mindkét úriembert
meglátogatták holmi úriemberek (természetesen a US Army
Sajtóosztályától) és hosszú órákat beszélgettek velük – egészen biztosan
az izgalmas sajtómunkáról.
Amikor
1990-ben, majd a következő hullámban 2000-ben az amerikai katonai
levéltárak több százezer háborús dokumentum (köztük több ezer
hírszerzési feljegyzés) titkosságát szüntették meg, szorgalmas
történészek és oknyomozó újságírók – teljesen érthető módon – rávetették
magukat a negyvenes-ötvenes évek anyagaira. Később több könyv és
tanulmány is megjelent a következtetéseikről és a kutatásaikról, amelyek
számos olyan történetet tartalmaztak, ahol a sztori magja gyakorlatilag
változatlan: német tudósok és egyéb szakemberek sorra jelentkeztek az
amerikai (ritkábban a brit) katonaságnál, és a „repülő korongokkal”
kapcsolatos tudásukat (különböző motivációkra hivatkozva, olykor
bizonyos feltételeket támasztva) felajánlották a két nagyhatalomnak.
Ezek az emberek nagyon sokszor arra is hivatkoztak, hogy „az oroszok már
úgyis képben vannak”, hiszen Kelet-Németország és Berlin elfoglalását
követően a Vörös Hadsereg hírszerzési részlege több tíz tonnányi
dokumentumot, makettet és modellt vitt magával csak a Reichsluftfahrtministerium (Birodalmi Légügyi Minisztérium) archívumaiból, illetve a vidéki kutatóintézetek és kísérleti támaszpontok páncélszekrényeiből.
Egy Rudolf Schriever (más források szerint Schriver) nevű bremerhaveni mérnök (a Luftwaffe egykori pilóta-századosa) 1952 őszén interjút ad a Deutsche Illustrierte
című magazinnak, amelyben konkrétumokat is mond a náci ufóprogramról:
az első német repülő csészealj tervezése 1941 júliusában kezdődött, s
1942 júniusában már az első tesztrepülésre is sor kerül. A korong alakú
szerkezet átmérője 14,5 méter volt, s a helikopterekhez hasonlóan képes
volt függőleges fel- és leszállásra, egyhelyben történő lebegésre, ami
pedig a végsebességét illeti, az megközelítette a Mach 3,5-öt (ez úgy
4200 km/óra).
Schriver
állítása szerint ő volt az eredeti ötletgazda, s az összes dokumentációt
„ellopták” tőle 1945-ben, amikor a szövetségesek végigdübörögtek
Németországon. Mivel a szabadalmi papírok is eltűntek (?), 1952
novemberében ismét beadta őket; a Schriver-féle repülő csészealj további
sorsáról nem rendelkezem információkkal, s ugyanez érvényes magára
Schriverre is.
Nem kell sem a repüléstudomány, sem a
nácik, sem az ufók megszállottjának lennünk ahhoz, hogy az alcímben
szereplő két név talán ismerős legyen. Ennek ellenére azért elmondom,
hogy mindketten az űrkutatás nagy alakjai voltak: a nagyszebeni születésű Hermann Oberth a korszerű rakétatudomány megteremtője, a V-2 projekt egyik mozgatórugója, a peenemündei rakétakísérleti Luftwaffe-bázis talán legtekintélyesebb fehérgallérosa.
Wernher von Braun pedig Oberth legjobb náci
német tanítványa, aki a háború után, egykori peenemündei csapatával
(több, mint száz német tudóst és mérnököt vitt magával az USA-ba
1945-ben) gyakorlatilag létrehozta az amerikai űrprogramot. A
háború után – érdekes módon – egyiküket sem vonták felelősségre, noha
(nem azért mondom) a szövetségesek náluk kisebb halakat is pikkpakk
megkínáltak úgy 10-15 évvel (rosszabb esetben akasztófával) a
számonkérések során. Persze nem mindenki adott át 48 ládányi
dokumentumot és számítást, továbbá több tucat kísérleti rakétamodellt a
jenkiknek, hogy a fejében levő tudásról most ne is beszéljünk…
Az oroszoknak sem kell szégyenkezniük: pár tucat német szakembert (Helmut Gröttruppal,
a rádiótávirányítás egyik úttörőjével az élen, aki mellesleg a hatvanas
évek legvégén feltalálta és szabadalmaztatta a chipkártyát) és a már
említett többvagonnyi dokumentációt azért ők is hazaküldtek Moszkvába (a
thüringiai Nordhausen melletti Mittelwerk-bázisra
és az ottani V-2 gyártósorra ők tették rá a kezüket), csak ők nem
nagyon szaroztak holmi alkukkal és egyéb finomságokkal. A jenkiknél
egy-egy ilyen megállapodás előkészítése hosszú
napokba, netán hetekbe telt, szovjet pajtásaink viszont a legrövidebb
út hívei voltak: letettek a delikvens elé pár szemléletes fotót a gulág
dolgos hétköznapjairól, esetleg egy 7,62-es Tokarev-lőszert és kérdő
szemmel ránéztek az alanyra. Ki az a tökös ember (pláne ha családos),
aki eme finom pszichológiai ráhatás után ne vállalna be egy kutatói
állást a híres OKB-k valamelyikében..?
Nácik – egyedül
A nácik
valóban építettek repülő csészealjakat, mindenféle idegenek segítsége
nélkül. A németek hagyományos műszaki affinitása nem mese, tessenek egy
kis technikatörténetet olvasgatni. Ha ehhez még hozzávesszük a háborús
készülődést, a gyakorlatilag korlátlan költségvetést, amivel az SS (és
ezen belül az Entwicklungsstellék hálózata) rendelkezett, a szinte
versenytárs nélküli német és osztrák műszaki egyetemek által évtizedek
óta kibocsájtott technikai zsenik hadát, nem azon kell csodálkozni, hogy
megcsinálták, hanem azon, hogy nem hamarabb.
A
problémájuk csak az volt, hogy tényleg késtek pár évet: hiába volt
készen már 1942-ben az első, komolyabb teljesítményre képes repülő
korong, hiába bonyolítottak le több sikeres tesztrepülést (a kevésbé
sikeresekről persze senki sem beszél szívesen; a hősi halottak családjai
szép kitüntetéseket kaptak), a sorozatgyártás csak nem indult be.
Elkövették ugyanis azt a kapitális hibát, hogy ahelyett, hogy mondjuk a
második generációs Haunebu legsikeresebb modelljét, a Do-Stra
márkanevet viselőt 1944 elején elkezdték volna szériában gyártani és
bevetni, felsőbb utasításra hagyták a fenébe és elkezdtek dolgozni a
harmadikon, majd a (soha meg nem valósult) negyediken. Pedig ha mondjuk
tíz ilyen második generációs járőrözik 24/24 az Atlanti Fal mentén, a
szövetségesek hatszor is meggondolják a partraszállást, és bizony
Sztálingrádnál is másként alakultak volna a dolgok, ha nem Stukák és
Messerschmittek zaklatják az orosz védőket, hanem pár ilyen repülő
erőd).
Szóval
igen, voltak náci ufók, amelyeket aztán részben megsemmisítettek,
részben lefoglaltak a szövetségesek (jutott alkatrész és dokumentáció az
USA-ba és a Szovjetunióba egyaránt), részben pedig – mint arról már
volt szó itt feljebb – ezekkel menekültek el azok, akik megtehették,
teszem azt az Antarktiszra, Tibetbe (vagy akár a Hold túlsó felére,
ahonnan ugye bármikor visszatérhetnek)
Nácik – idegenekkel
Hogy a
Vril Társaság talált rá a kis zöld (vagy nagy szürke) földönkívüliekre,
netán a ’38-’39-es német antarktiszi expedíció, esetleg a Schäfer-féle
tibeti kirándulás hozott ilyen eredményt – egyrészt soha nem fogjuk
megtudni a frankót, másrészt nem is lényeges. A nácik valamivel
megvették az idegenek jóindulatát (azt, hogy Anschlussot hajtottak volna
végre rajtuk, még én se igazán tartom valószínűnek), s megkapták az
antigravitációs hajtómű dokumentációját. Márpedig
ha egy német kezébe nyomsz pár oldal műszaki rajzot egy
kenyérpirítóról, biztos lehetsz benne, hogy a hétvégén átnézi, apró
javításokat eszközöl rajtuk és ezek alapján hétfőre össze fog állítani
egy működő lángszórót. Vagyis nem kell félteni őket, tudnak ők kreatívak
is lenni, ha éppen nem azzal vannak elfoglalva, hogy világháborút
robbantanak ki, vagy különböző európai államokat húznak ki a totális
gazdasági csődből.
Nem volt náci ufó
Egyetlen ellenőrzött és megbízható forrás sem igazolja, hogy náci ufó tényleg létezett. A hitleri (és a háború utáni szimpatizáns, szélsőjobbos) propaganda terméke az egész, amit kizárólag az eszelős Wunderwaffe-projekt
vadhajtásaként lehet értelmezni. Persze a rakétatechnikában tényleg
úttörők voltak a német konstruktőrök, de a V-2 és egy repülő csészealj
között a technológiai távolság kábé akkora, mint egy AK-47-es és egy
birodalmi lépegető között. Lélektani hadviselés szempontjából biztos
hozott valamit a konyhára, de ennyi és nem több. Ha lett volna ilyen
eszköz a birtokukban, egészen biztosan bevetették volna akár 1945. május
nyolcadikán is.
Forrás: http://konteo.blogrepublik.eu
Megjegyzések
Megjegyzés küldése